Metalliliitto, Verve ja Kela järjestävät yhteistyössä:

Tyk-valmennusta Metalliliiton valimo-, metallurgia- ja kaivosalalla työskenteleville tuotannon työntekijöille

Tyk-valmennuksessa haetaan ratkaisuja työssä jaksamisen tukemiseksi. Valmennuksessa tarkastellaan, mitä työssä tapahtuu, mikä työssä on muuttunut ja kuinka muutokset vaikuttavat työn sujumiseen ja työssä jaksamiseen. Muut sisältöalueet liittyvät terveyteen, terveyskuntoon sekä henkilökohtaiseen hyvinvointiin. Tukena valmennuksessa ovat Verven kuntoutustutkija, kuntoutuslääkäri, työfysioterapeutti, psykologi ja sosiaalityöntekijä, sen lisäksi oma työterveyshuolto ja työnantaja (esimies).

Valmennuksen kohderyhmä

• Pitkään työelämässä olleet työntekijät, joilla on sellainen sairaus, joka heikentää työkykyä nyt tai jonka oletetaan heikentävän sitä lähivuosina. Kuntoutukseen pääsyssä huomioidaan myös hakijan kokonaistilanne (esimerkiksi hankala työtilanne tai muuten kuormittava elämäntilanne).
  • Ensisijaisena tavoitteena on mahdollistaa jatkaminen nykyisessä työssä.

Kurssiaikataulu

• Selvitysjakso: 1. osa 1.-5.12.2014, 2. osa 15.–21.1.2015
  • Muut jaksot aikataulutetaan ryhmän kanssa yhdessä
  • Kuntoutuksen kokonaiskesto on 33 vrk, johon sisältyy kaksi yhteistyöpäivää

Kelan kurssinumero: 58404

Hakuohjeet

1. Ilmoittaudu omalle työterveyshoitajallesi!

2. Kuntoutushakemuksen (KU101) liitteeksi tarvitaan työterveyslääkärin laatima B-lausunto terveydentilasta sekä lomakkeet KU108 ja KU109. Työterveyshuolto ohjeistaa lomakkeisiin ja liitteisiin liittyvissä asioissa.

3. Toimita kuntoutushakemus liitteineen hyvissä ajoin ennen kurssin alkua omaan Kelan toimistoon,( viimeistään 31.10.2104). HAKUAIKAA ON JATKETTU. VIELÄ EHDIT MUKAAN!

4. Kun hakemuksesi on käsitelty, saat Kelasta kuntoutuspäätöksen. Tyk-valmennus toteutetaan Kelan tuella. Voit hakea kuntoutuksen ajaksi Kelan kuntoutusrahaa toimeentulosi turvaamiseksi sekä korvauksen kuntoutukseen liittyvistä matkakustannuksista.

Kurssipaikka: Verve Oulu, Kasarmintie 13

Ota yhteyttä, kysy lisää:

Verve: Leena Sankilampi, leena.sankilampi@verve.fi, puh. 050 431 1530,
Petra Granroth, kuntoutussihteeri@verve.fi, puh. 040 545 1639