Metalliliitto, työterveyshuollot, Verve ja Kela järjestävät yhteistyössä:

Tyk-valmennus Metallityöväen liiton luottamustehtävissä toimiville henkilöille

Tyk-valmennuksen tavoitteena on löytää yksilöllisiä ratkaisuja, kuinka parantaa omaa hyvinvointia ja mahdollisuuksia palkitsevaan työhön. Valmennuksessa tarkastellaan mitä työssä tapahtuu, mikä työssä on muuttunut ja kuinka muutokset vaikuttavat jaksamiseen. Omaan terveyteen, terveyskuntoon sekä henkilökohtaiseen hyvinvointiin liittyvät asiat ovat tärkeä osa valmennusta. Tukena valmennuksessa ovat muiden samassa tilanteessa olevien kuntoutujien lisäksi Verven kuntoutustutkija, kuntoutuslääkäri, työfysioterapeutti, psykologi ja sosiaalityöntekijä, sekä lisäksi oma työterveyshuolto sekä työnantaja (esimies).

Valmennuksen kohderyhmä
• pitkään työelämässä olleet työntekijät, joiden työkyky on olennaisesti heikentynyt tai joita uhkaa työkyvyttömyys lähiaikoina
• ensisijaisena tavoitteena on mahdollistaa jatkaminen nykyisessä työssä

Kurssiaikataulu
• Selvitysjakso : 13.-18.10.2014
• Selvitysjakso : 8.-13.12.2014
• 1. valmennusjakso: 13.-17.4.2015
• 2. valmennusjakso: 12.-16.10.2015
• 3. valmennusjakso: 8.-12.2.2016
• 4. valmennusjakso: 22.-26.8.2016
• Yhteistyöpäivä: 15.10.2015

Kelan kurssinumero 57753

Hakuohjeet
1. Kuntoutukseen haetaan oman työterveyshuollon kautta.
2. Täytä Kelan hakemus ammatillisesta kuntoutuksesta (KU101).
3. Pyydä omalta lääkäriltäsi hakemuksen liitteeksi tarvittava B-lausunto, joka sisältää mm. tiedot sairauden tai vamman aiheuttamista haitoista sekä suosituksen kuntoutukseen. Lisäksi selvitys työterveyshuollossa (KU 108) ja työpaikalla (KU 109) tehdyistä toimenpiteistä.
4. Toimita hakemus liitteineen 22.8.2014 mennessä Kelaan. Toivomme, että ilmoitat hakemisesta sähköpostilla myös Marjut Lumijärvelle, jotta pysymme ajan tasalla siitä, kuinka paljon hakemuksia Kelaan on lähtenyt.
5. Saat päätöksen hakemuksen hyväksymisestä Kelalta.
6. Jos hakemuksesi on hyväksytty, Verve lähettää sinulle kutsun kuntoutukseen.

Kuntoutuksen kustannukset
Kuntoutus on osallistujalle maksutonta. Tyk-valmennus toteutetaan Kelan tuella. Voit hakea kuntoutuksen ajaksi Kelan kuntoutusrahaa toimeentulosi turvaamiseksi sekä korvauksen kuntoutukseen liittyvistä matkakustannuksista.

Kurssipaikka
Verve Mikkeli, Hovintie 224, 52100 Anttola

Valtakunnallinen Verve
Verve on kuntoutus-, tutkimus- ja konsultointi-palvelujen tarjoaja, joka toimii yhdeksällä paikkakunnalla eri puolilla Suomea.

Verve: Mira Turunen, p. 040 509 0013, mira.turunen@verve.fi

Metalliliitto: Marjut Lumijärvi,  p. 040 555 0213, marjut.lumijarvi@metalliliitto.fi

Lisätiedot Tyk-valmennuksesta osoitteessa www.verve.fi ja www.kela.fi

Esite PDF