Vaasan ja Keski-Suomen toiminta-alueen retkeilypäivä 1.9.2012

Metalliliiton Vaasan ja Keski-Suomen toiminta-alueen yhteistä retkeilypäivää vietetään 1.9. klo 10 alkaen Saarijärvellä. Tapahtuma on Metalliliiton jäsenille ja heidän perheilleen maksuton. Osallistujille tarjotaan keittolounas. Tapahtuma jakautuu kolmeen eri kohteeseen, joita ovat  Tarvaalan koulu, Kylpylähotelli Summassaari ja Kivikauden Kylä.

Tarvaalan koululla saadaan kattava katsaus maaseudun elämään ja siellä on mahdollisuus tutustua mm. robottinavettaan ja konenäyttelyyn, jossa esitellään metsä- ja maatalouskoneita, traktoreita sekä mönkijöitä. Halukkaat pääsevät myös testaamaan metsäkonesimulaattoria. Kotieläinpihalla on vuohia, lampaita, kaneja ja jyrsijöitä. Opiskelijat kertovat eläinhoidosta ja ruokinnasta ja lapset pääsevät kärryajelulle ponilla. Maalaislääkäri Kiminkinen esiintyy omaan televisiostakin tuttuun tyyliinsä.

Summassaaressa on Metalliin karaokemestarikisan aluekarsinta, kasvomaalausta lapsille, frisbeegolfia, tehtävärasteja ja paljon muuta mukavaa.

Kivikauden Kylään voi tutustua opastetuilla kierroksilla ja siellä pidetään koko perheelle soveltuvat elämysrastit. Voit myös kokeilla itse kivikauden esineiden valmistusta. Edellä mainittujen lisäksi on paljon muutakin ohjelmaa. Erityisesti lapset on tänä vuonna huomioitu aiempaa paremmin.

Ilmoittaudu omaan ammattiosastoosi 1.8. mennessä.

Majoitusta voi tiedustella suoraan Kylpylähotelli Summassaaresta. Kerro varatessasi, että olet tulossa retkeilypäivään, niin saat majoituksen sopimushintaan.

Toivotamme Vaasan ja Keski-Suomen Metallin jäsenet perheineen tervetulleiksi Saarijärvelle!