PHT:n hyvinvointijaksot

Palkansaajien hyvinvointi ja terveys PHT ry:n toiminnan tarkoituksena on työikäisten ja heidän perheidensä terveyden ja hyvinvoinnin edistäminen, toimintakyvyn ylläpitäminen ja parantaminen sekä elämänhallinnan tukeminen.

Metalliliitto järjestää yhteistyössä PHT:n kanssa 1.askel-hyvinvointijaksoja työikäisille aikuisille ja heidän perheenjäsenilleen. PHT ry:ssä tehdään osallistujavalinnat jaksoille sekä vastataan hyvinvointijakson järjestelyistä. 1.askel-hyvinvointijaksoille hakeminen ja valituksi tuleminen eivät edellytä ammattiliiton jäsenyyttä.

Hyvinvointijaksot ovat tuettuja jaksoja, joille osallistuva maksaa kiinteän omavastuuosuuden. Kaikki jaksot sisältävät teeman mukaisen ohjelman sekä majoituksen täysihoidolla (aamiainen, lounas ja päivällinen).

Hakuaika talven ja kevään 2017 hyvinvointijaksoille on alkanut. www.pht.fi

Aikuisten hyvinvointijaksot

1. askel hyvinvointijaksot

Jaksot on tarkoitettu työttömille, lomautetuille, freelancereille, itsensä työllistäjille ja ammatinharjoittajille.

Kesto 4 vrk + 2 vrk tai 3 vrk + 3 vrk 12–20 henkilön ryhmissä

Aikuisten jaksojen hinnat:
100 €/hlö 4 vrk:n pääjakso
75€/hlö 3 vrk:n pääjakso
50 €/hlö 2 vrk:n seurantajakso
75€/hlö 3 vrk:n seurantajakso

työtön/lomautettu:
50 €/hlö  4 vrk:n pääjakso
37,50 €/hlö  3vrk:n pääjakso
25 € /hlö  2 vrk:n seurantajakso
37,50 €/hlö  3 vrk:n seurantajakso

Hinta sisältää ohjelman sekä majoituksen yhden hengen huoneessa täysihoidolla.

1. askel pysyvään muutokseen

Aikuisten 1. askel pysyvään muutokseen -hanke toteutetaan kokeiluna syksyn 2016 ja kevään 2017 aikana. Kolmiosaisen kurssikokonaisuuden (3 + 3 + 3 pv) aikana osallistujat oppivat tunnistamaan arvostamiaan ja itselle tärkeitä asioita, mutta myös epämiellyttäviä tunteita ja ajatuksia, jotka estävät heitä muuttamasta elintapojaan.

Osallistumismaksu on 60 euron ilmoittautumismaksu (jonka saat takaisin viimeisen kolmen päivän jakson jälkeen) sisältäen ohjelman ja majoituksen yhden hengen huoneessa täysihoidolla kaikilla kolmella jaksolla.

1. askel-perhejaksot

PHT:n 1.askel-perhejaksot ovat lapsiperheille järjestettäviä ryhmämuotoisia liikuntapainotteisia ja virikkeellisiä hyvinvointijaksoja, joiden aikana annetaan sekä lapsille että aikuisille mahdollisuus uusien harrastusten löytämiseen.
Omavastuuhinnat perhejaksoille:
125 €/aikuinen/5 vrk
75 €/lapsi 6–16 v./5 vrk
alle 6-vuotiaat ilmaiseksi

Hakumenettely

Hyvinvointijaksoille haetaan sähköisellä hakemuksella osoitteessa www.pht.fi

1.askel-hyvinvointijaksolle valituksi tuleminen edellyttää, että edellisestä tuetusta 1.askel-jaksosta tai sosiaalisen lomajärjestön myöntämästä tuetusta lomasta on kulunut vähintään 24 kuukautta.

Lisätietoja hyvinvointijaksoista antaa Pia Toivanen, puh. 020 77 41151.

www.pht.fi

Suomen Hostellijärjestön (entinen SRM) edut ovat PHT:n kautta myös Metalliliiton jäsenten hyödynnettävissä.

Suomen Hostellijärjestö (entinen Suomen Retkeilymajajärjestö) tarjoaa matkailuun liittyviä etuja. Hostellikortilla säästää vähintään 10 % majoituksesta kaikissa HI-hostelleissa. Alennuksia saa myös mm. auton vuokraamisesta ja museoiden sisäänpääsymaksuista. Hostellikortti on voimassa vuoden tai kaksi vuotta ostohetkestä alkaen.

Lisätietoja Suomen Hostellijärjestön jäseneduista ja alennuksista sekä ohjeet hostellikortin hankkimisesta järjestön kotisivuilta www.hihostels.fi

Metalliliitto on jäsenliitto Palkansaajien Hyvinvointi ja Terveys (PHT) ry:ssä, joka puolestaan on Suomen Hostellijärjestön jäsenjärjestö.