Metallityöväen Liitto

#kuulunliittoon-kampanja

#kuulunliittoon-kampanjan tarkoitus on nostaa esiin ammattiliittoon kuulumisen tärkeyttä ja merkitystä.

Kampanjan kautta ihmiset voivat kertoa sosiaalisen median verkostoissaan, että kuuluvat liittoon ja perustella miksi. Tarkoitus on esimerkin voimalla kannustaa kaikkia vielä järjestäytymättömiä ihmisiä liittymään oman alansa ammattiliittoon.

#kuulunliittoon-kampanja alkoi Metalliliiton syysvaltuuston yhteydessä 25.11.2014. Kampanja on osa vuodenvaihteessa käynnistyvää palkansaajakeskusjärjestöjen järjestäytymiskampanjaa.

#kuulunliittoon-kampanja on kehitetty Metalliliitossa, mutta idea on kaikkien liittojen vapaasti hyödynnettävissä.

TEE NÄIN

1) Ota itsestäsi kuva mieluiten työpaikallasi ja työvaatteissasi. Voit ottaa myös ryhmäkuvan.

2) Jaa kuva esimerkiksi Instagramissa, Twitterissä ja Facebookissa tunnisteella #kuulunliittoon

3) Kerro miksi sinusta on tärkeää kuulua ammattiliittoon. Kerro myös tunnisteella liittosi, esim. #metalliliitto

Huom! Työpaikalla otetussa kuvassa ei saa näkyä mitään työnantajalle arkaluontoisia asioita.

 

kuulunliittoon Petri Ahokangas

#kuulunliittoon Koska silloin joku puolustaa minunkin oikeuksia, ja järjestäytyminen vaan on kova juttu. #metalliliitto

(Metalliliiton valtakunnallisen nuorisotoimikunnan puheenjohtaja Petri Ahokangas Instagramissa: petria82)

 

#kuulunliittoon-kampanjan esite PDF