Uuden työväenkirjallisuuden novellikilpailu

Lounais-Suomen kirjailijat järjestää Kaarlo Isotalon nimeä kantavan novellikilpailun, jossa etsitään uutta työväenkirjallisuutta. Teemaa toivotaan käsiteltävän avarakatseisesti ja työväenkirjallisuuden hiipunutta lajityyppiä uudistaen!

Kilpailu on avoin kaikille. Osallistua voi enintään kolmella novellilla, joiden tulee olla ennen julkaisemattomia. Parhaat 10–30 novellia julkaistaan uuden työväenkirjallisuuden antologiana Kaarlo Isotalon 100-v. juhlavuoden alussa tammikuussa 2018. Julkaistavat tekstit valitsee esiraadin karsinnan jälkeen varsinainen raati, johon kuuluvat kirjailijat Sirpa Kähkönen, Tuula-Liina Varis ja Kari J.Kettula sekä puheenjohtajana ja antologian toimittajana kirjailija ja kustantaja Harri Kumpulainen.

Tekstit yhteystietoineen tulee lähettää 31.3.2017 mennessä joko sähköisinä versioina (rtf, pdf, word.doc) osoitteella lounaissuomenkirjailijat@gmail.com tai paperisina osoitteella Harri Kumpulainen, PL 275, 20101 Turku.

Kilpailutekstejä ei palauteta. Antologiaan valittuihin kirjailijoihin otetaan yhteys henkilökohtaisesti syksyllä 2017. Tekstien tekijänoikeudet säilyvät kirjoittajilla ja niiden julkaisusta suoritetaan asiaan kuuluva palkkio.

Lisätietoja: www.lounaissuomenkirjailijat.wordpress.com

Raadin puheenjohtaja Harri Kumpulainen, 040 556 2766
Lounais-Suomen kirjailijat ry, Juha Kulmala, 044 2843747

Kaarlo Isotalo syntyi 20.9.1918 Pyhäjoella. Kansakoulun jälkeen hän työskenteli mm. hitsaajana, veturinlämmittäjänä ja telakkatyöläisenä sekä opiskeli työväenopistossa. Isotalo asui vuodesta 1945 lähtien Turussa, jossa hän aloitti kirjailijanuransa 1950 runokokoelmalla Yli karikon. 1960 ilmestyi hänen esikoisromaaninsa Telakka, ja siitä lähtien hän työskenteli vapaana kirjailijana. Kirjailijaryhmä Kiilaan kuulunut Isotalo toimi myös lausujana ja näyttelijänä.

Lounais-Suomen kirjailijat ry haluaa kunnioittaa yhtä perustajajäsenistään Kaarlo Isotalo -novellikilpailulla, jonka tuloksena julkaistaan uuden työväenkirjallisuuden antologia Isotalon 100-vuotisjuhlavuonna 2018.