Metallintyöstönesteet - terveysvaarat, altistuminen ja turvalliset työtavat 17.2.

Työterveyslaitoksen järjestää koulutustapahtuman perjantaina 17.2. klo 8.45 - 15.30
Työterveyslaitoksen koulutuskeskuksessa, Haartmaninkatu 1, Helsinki.

Kohti turvallisempaa työntekoa:
Ihottumien ja hengitystieoireiden riski pienenee, kun työporukalla on riittävät tiedot metallintyöstönesteiden (leikkuunesteet, lastuamisnesteet) terveyshaitoista ja niiden torjunnasta. Kemikaaliriskien arviointi sujuu työpaikoilla tehokkaammin, kun koulutukseen osallistutaan yhdessä työterveyshuollon kanssa.

Koulutuksen kohderyhmänä ovat metallintyöstönesteitä työssään käsittelevät tai huoltavat työntekijät esimiehineen, metalli- ja konepajateollisuuden työterveyshuolto ja työsuojeluhenkilöstö sekä työstönesteiden valmistajat ja myyjät.

Koulutuksessa käydään läpi metallintyöstönesteiden kemiallinen koostumus, niiden aiheuttamat terveysvaarat ja altistuminen haitallisille aineosille sekä suojautuminen.

Koulutus antaa valmiuksia arvioida metallintyöstönesteiden työntekijöille aiheuttamaa terveysriskiä ja toteuttaa riskiä vähentäviä torjuntakeinoja, suojautumista ja työtapoja konepajoissa.

Osallistujilta toivotaan aktiivista keskustelua; myös käytännön esimerkit ongelmatilanteista tai hyviksi
todetuista käytännöistä ovat tervetulleita!

Hinta 290 € sisältää opetuksen, koulutusmateriaalit ja kahvitarjoilut.

Ilmoittautuminen viimeistään 30.1. www.ttl.fi/koulutus (koulutuskalenteri)

Tapahtuman esite ja ohjelma

Lisätietoja Työterveyslaitoksen erityisasiantuntija Katri Suuroselta, puh. 03 474 2576 tai katri.suuronen@ttl.fi