Ammattiosaston syyskokous

Metalliliiton ammattiosastot pitävät syyskokouksensa lokakuun 1. päivän ja marraskuun 30. päivän välisenä aikana. Syyskokouksessa valitaan ammattiosaston puheenjohtaja ja muut hallituksen jäsenet.

Ehdokkaat asetetaan vähintään kaksi viikkoa ennen syyskokousta pidettävässä ehdokkaidenasettelukokouksessa. Ehdokkaita ei voi asettaa enää syyskokouksessa.

Syyskokouksessa ammattiosasto päättää seuraavan vuoden toimintasuunnitelmasta ja talousarviosta ja koulutussuunnitelmasta. Ammattiosasto on toiminnan ja järjestäytymisen perusyksikkö.

Syyskokouksessa päätetään myös siitä, mitä jaostoja osaston hallituksen alaisuudessa toimii.

Ammattiosastojen tulee muuttaa sääntönsä syksyllä 2016

Metalliliiton liittokokous toukokuussa 2016 hyväksyi ammattiosastojen mallisäännöt. Ammattiosastojen tulee hyväksyä uudet säännöt sääntömääräisessä kokouksessaan. Ammattiosastojen voimassaolevien sääntöjen mukaan ammattiosaston sääntömääräisiä kokouksia syksyllä 2016 ovat ehdokkaidenasettelukokous ja syyskokous.

Liitto kehottaa ammattiosastoja hoitamaan sääntömuutosten hyväksymisen jo ehdokkaidenasettelukokouksessa, jotta syyskokous voidaan käydä uusien sääntöjen mukaisesti.

Ammattiosastojen syyskirje on lähetetty kirjeenvaihtajille viikolla 36. Kirjeessä on toimintaohjeet sääntömuutosten käsittelylle ja rekisteröinnille.

Ammattiosastot ilmoittavat kokouksistaan mm. työpaikkojen ilmoitustauluilla sekä Ahjossa.

Ammattiosaston säännöt (vuoden 2016 mallisäännöt)

Ammattiosaston säännöt (vuonna 2012 hyväksytyt)